wtorek, 13 września 2016

Placki z cukinii ze szczypiorkiem

Nie lubię cukinii....tak zawsze odpowiadałam gdy ktoś się mnie pytał czy chcę cukinię.
Tym razem dostałam w prezencie, leżała, przyglądałam się jej, przyglądałam, aż w końcu postanowiłam coś z niej zrobić.

I tak oto powstały moje pierwsze w życiu placki z cukinii.


Składniki:
Cukinia (moja była duża - ważyła ok 850 g)
szczypiorek lub cebula
2 jaja
mąka 3-5 łyżek
śmietana
sól, pieprz 
można dodać ząbek czosnku
olej



Sposób przygotowania:

Cukinię dokładnie umyć, osuszyć i zetrzeć na tarce na dużych oczkach. posolić odstawić aż puści soki. po ok 20-30 min odlać soki, najlepiej wycisnąć ręcznie pozostałości.

Do startej cukinii dodać posiekany szczypiorek, jaja, mąkę przyprawy i dobrze wymieszać. Konsystencja ciasta ma być jak gęsta śmietana (tak jak w przypadku placków ziemniaczanych).


Na rozgrzanym oleju smażymy placuszki z każdej strony aż uzyskają złocisty kolor. I tyle - Smacznego!




   
  Z tych składników wyszło mi ok 15 placków - ocena rodziny 3/4 pozytywnie :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...