sobota, 12 grudnia 2015

Tort podwójnie czekoladowy

 Dziś przepis na ciasto -tort podwójnie czekoladowy.


Dzięki TalkMarkteing miałam okazję ostatnio testować ramę smąż jak szef kuchni oraz Kasię maślany smak - margaryna do pieczenia. Dzieło z ramą już na blogu - czyli polędwiczki wieprzowe ze śliwką, jabłkami i ziemniaczkami - możecie zobaczyć tutaj RAMA SMAŻ JAK SZEF KUCHNI


Wraz z Kasią upiekłam na urodziny naszego pana domu - tort podwójnie czekoladowy.
Dokładny przepis można znależć na stronie  - KASIA MOJE CIASTO


Wszytko dokładnie opisane krok po kroku. 
Według przepisu ciasto piecze się 30 min - u mnie było surowe, wiec piekłam je sporo dłużej. Najlepiej sprawdzać patyczkiem czy już jest "suche" w środku. 
Składniki: 
CIASTO:
  • gorzka czekolada 200 g
  • mleczna czekolada 100 g
  • Kostka Kasia
  • 4 jajka
  • cukier 200 g
  • mąka 150 g
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • posiekane orzechy włoskie 200 g (można dać inne lub wymieszać kilka rodzajów - co kto lubi)
POLEWA:
  • mleko 75 ml
  • śmietanka 30% 50 ml
  • gorzka czekolada 60% 90 g
  • mleczna czekolada 30 g

W kąpieli wodnej rozpuszczamy kasię z czekoladką:


 W misce mieszamy jaja z cukrem, potem dodajemy masę czekoladową, mąkę, proszek do pieczenia i posiekane orzeszki.

 Jednolitą masę wlewamy do nasmarowanej tłuszczem lub wyłożonej papierem blaszki - u mnie blaszka 22 cm i wkładamy do piekarnika rozgrzanego  do 175 stopni (pieczemy od 30-50 min - sprawdzać patyczkiem)

Chłodzimy ciacho a w tym czasie szykujemy polewę. 


Gotujemy melko ze śmietanką, dodajemy czekolady i dokładnie mieszamy żeby powstałą jednolita masa. Polewamy cisto polewą i zdobimy wedle własnego uznania :) Najlepiej schłodzić go potem w lodówce :)





I urodzinowy tort gotowy :) 



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...